Flexibele en duurzame informatiehuishouding

Goed bewaard

Flexibele en duurzame informatiehuishouding 

De Rijksoverheid wil een efficiënte, betrouwbare en geloofwaardige partner zijn en blijven voor burgers, bedrijven en organisaties. Goed omgaan met overheidsinformatie is hierbij essentieel.

Afgelopen najaar is Rijksprogramma voor Duurzaam Digitale Informatiehuishouding (RDDI) van start gegaan met een bewustwordingscampagne ‘Goed Bewaard’. De campagne maakt duidelijk hoe binnen het Rijk wordt omgegaan met overheidsinformatie en heeft als doel rijksmedewerkers bewust te maken van de hoeveelheid, soorten en belang van informatie waar zij dagelijks omgaan.

Samen met Maatschap voor Communicatie en Leene communicatie is VormVijf aan de slag gegaan met de communicatiestrategie en het creatief campagneconcept in woord en beeld. Omdat het handelingsperspectief per organisatie (ministerie of uitvoeringsorganisatie) kan verschillen, werden we ook gevraagd om bouwstenen te leveren voor een organisatiespecifieke doorvertaling van de campagne.

Na overeenstemming over strategie en concept, zijn we gestart met de productie van een aantal middelen waaronder een infographic, interviews, kennisquiz en gespreksstarters en een communicatietoolkit met campagnemateriaal.

De lancering van de campagne Goed Bewaard is nog maar het begin. Op 11 december 2020 is er een e-zine over de campagne verschenen. Bovendien is het de bedoeling dat de campagne langere tijd blijft lopen, met telkens wisselende (deel)thema’s.